Alla inlägg den 28 oktober 2015

Av valter raaske - 28 oktober 2015 11:48

         

Sommaren började med att jag och min son tillbringade ett antal veckor tillsammans på landet... Sampsäsongen kom igång tidigt så det blev bl.a ett antal svampmackor.

samtidigt så läggerj jag en ledning från tomtgränsen till en avloppstunna bakom huset. Det är vattenledning, avloppsledning, el och wi fi kabel. Tyvärr fick jag inte ner den 2 meter som är ett tjälfritt djup. Jag får lösa det med isolering och el kabel.

lite bilder


Av valter raaske - 28 oktober 2015 11:34

     

Jag och mina bröder vi jobbar på att få iordning på föräldrahemmet så att det skall gå att sälja.. Vi har tidigare år jobbat ned att ta bort oljetankar, traversser, gamla lastbilsdelar . Detta därför att vår far bedrev åkeri sen 40 talets slut och då samlas det en hel del..

sen har vi jobbat med att såga ner träd och hålla efter den stora häck som omger delar av tomten. Det har också varit ständig stillsam och sedvanlig gräsklippning. Tomten är på över 3000m2. Denna sommar är vi inne i slutskedet mellanbror fixar den trasiga vattenpumpen och lillebror ordnar med en mäklare. Så i sommar är det fix inomhus så det skall bli ok att visa inför försäljning. Detta har varit en bra tidstjuv men fört med sig att jag och mina bröder träffats och kommit varandra närmare.

så nu har försäljningen startat.

lite bilder från föräldrahemmet.


Av valter raaske - 28 oktober 2015 11:26

     

Vi har nu börjat att kolla efter husvagn... Här bilder på första försöket... Lite för stor annars var det helt perfekt.


jakten fortsätter...


Av valter raaske - 28 oktober 2015 11:10

Hej nu startar jag bloggen för säsongen. Har varit mycket i stugan och fixat med att ansluta kommunalt vatten.

det har tagit mycket tid men blev nästan klart . äterstår el som en elkille skall fixa innan vintern sen är det bara att ansluta det hela i vår

Kommer att visa lite bilder från bygget.

ha det bra.

Presentation

Fråga mig

44 besvarade frågor

Omröstning

Vad vill Ni ha på Bloggen?
 Mer text
 Mer bilder
 mer detaljer
 mindre detaljer
 fler länkar
 mindre länkar
 inlägg varje dag
 inlägg varje vecka
 inlägg varje månad
 mindre bilder
 mindre text

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards