Alla inlägg den 26 april 2013

Av valter raaske - 26 april 2013 21:26

Först ursäkta , jag har varit förkyld och tappat all kraft sen har jag haft ett dåligt internet.. Men jag skall försöka ta igen lite.

Börjar med Julafton den 24 Dec. 2012

Jag var bjuden på Jullunch av campingplatsen , kul och trevligt. Tyskarna och Österikarna var också bjudna sen är det peronal.

Jag skålar och  kramar VD n , Kocken och Theresa, tyskens fru. Men ingen såg mamma kyssa tomten..


Kroatiskt julbord består av Bakalar, det är lutfisk i olika skepnader. Först som en gryta med potatis en med makaroner, sen i fastare form då är det potatismos som blandats med fisken och sen in i ungnen. Sen är det kallimar ( Bläckfisk) och pommesfritt, olika krostader med fiskfyllning. Till att dricka Vin, öl eller vatten samt en fruktdryck som var mycket god, den valde jag. Sen får man små bullar som köttbullar, men det är samma som våra frotyrmunkar. Sen är det hela över.''


Jag var på lunchen sen på stranden och sen i kyrkan och slutligen solnedgången.. Det var min första jul i ensamhet .. utan fru.. men allt går , det måste det .. Nu ser jag fram emot nyår.

Lite bilder att kika på.

Håll tillgoda.                        

Presentation

Fråga mig

44 besvarade frågor

Omröstning

Vad vill Ni ha på Bloggen?
 Mer text
 Mer bilder
 mer detaljer
 mindre detaljer
 fler länkar
 mindre länkar
 inlägg varje dag
 inlägg varje vecka
 inlägg varje månad
 mindre bilder
 mindre text

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards