Alla inlägg den 25 december 2012

Av valter raaske - 25 december 2012 00:55

Ja så kom äntligen Julafton, som alla barn har längtat. Hoppas att alla barn har fått sin önskan att gå i uppfyllse. Så tänker jag på de barn som tyvärr blivit besvikna och ledsna och i familjer med sprit och familjebråk. Att vi  alla vuxna inte kan ge en dag till barnens lycka... man skäms.


Ja min jul  blev stillsam.

Det började med att jag småpratade lite med mina grannar , sen blev det lunch med en annan jultradition än vad man är van vid .


Kroatiskt julbord. Bakalar , torskmos, bläckfisk och som avslutning samma som våra munkar, men inte större än en köttbulle.

Bakalar fick vi två varianter , den första lutfisk, i små bitar ,potatis, tomatsås, örter och kryddor och vitlök. Allt kokat till en kryta.

Den andra lika men tomatsåsen var utbytt mot klar buljong.

Bläckfisken fritterad och till det pomesfrit.


Ja och så trevligt umgånge och en fantasktisk god fruktdryck och öl och vin till dem som önskade.


Det var en trevlig stund mitt på dagen , sen blev det stranden och lite fotbad, sen gick jag till kyrkan och så småningsom kom kvällen och solnedgången.

När jag skriver detta är det juldag.

Mina nära och kära firade jul hos "mormor" och dom har precis avlutat julafton nu när juldagen så stilla har kommit.


Jag tog några bilder , håll tillgodo.

                                     

Presentation

Fråga mig

44 besvarade frågor

Omröstning

Vad vill Ni ha på Bloggen?
 Mer text
 Mer bilder
 mer detaljer
 mindre detaljer
 fler länkar
 mindre länkar
 inlägg varje dag
 inlägg varje vecka
 inlägg varje månad
 mindre bilder
 mindre text

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards