Alla inlägg den 23 februari 2013

Av valter raaske - 23 februari 2013 10:05

Jag lämnar Trosa och mina nära och kära och åker till Mariefred. Där ställer jag husvagnen och åker till en kompis i Strängnäs. Jag är bjuden på lunch. Mycket trevligt att träffas och dom får också besök helt plötsligt av en granne. Den killen har kört lastbil från Finnland till Kroatien under kriget. Mycket intressant att höra honom berätta. Han körde hytter till ett fartyg som byggdes i Split. Det var ett av Siljas fartyg. Fartyget byggdes där men passargerarhytterna byggdes i Finnland och sen kördes med lastbil ner till Split. Han kunde lasta 2 st per resa och det blev ett 50 tal resor för hans del. Ja i bland är världen liten. I dag så är varvet i Split nedlagt , gick med stora förluster under många år.

Sen blev det att handla, jag har bjudit min bror och han närmaste på mat. Jag tar vad som finns i frysen och det är inte mycket att hurra för sen min pappas sambo tog med sig det mesta, men i alla fall. Det blev en nåltid och vi hade hur kul som helst.

Det var skönt att kunna ha roligt , det känndes att kanske det inte är helt kolsvart i framtiden. Tack till Er som vad med, ni vet vilka. Jag har många gånger sen dess tänkt på hur kul vi hade utan att det var något märkvärdigt som går att ta på. Tack.

Innan jag åker vidare gör jag ett besök på kyrkogården och besöker mamma o pappas grav.


Sen tar jag natt för att strata tidigt på morgonen.

Tog lite bilder , varså god och kolla.


                 


Presentation

Fråga mig

44 besvarade frågor

Omröstning

Vad vill Ni ha på Bloggen?
 Mer text
 Mer bilder
 mer detaljer
 mindre detaljer
 fler länkar
 mindre länkar
 inlägg varje dag
 inlägg varje vecka
 inlägg varje månad
 mindre bilder
 mindre text

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards