Direktlänk till inlägg 26 december 2016

Sista 10 dagarna innan avresan hösten 2016

Av valter raaske - 26 december 2016 12:25

Nu hade jag lämnat prover och det skulle ta en vecka att få svar. Under väntan så stängde vi Öland men hann också med att träffa vänner. Först njöt vi av en underbar rådjursrygg som Bettans dotter själv skjutit.. Smakade hur bra som helst. Sen hann vi med att fika hos Birgitta o Kjell

Under tisdagen blev den en resa till Färjestaden och Mörbylånga , besök på ÖB och hade hoppas att få njuta en   fantastisk räkmacka på Arontorp. Vi möttes av beskedet att de slutat göra dem , då varje räkmacka  gav en stor förlust.. De skulle behöva ta 130kr och inte 70 kr som nu var priset. Så deras beslut att sluta. De hade prövat med halv storlek och samma pris, men en mindre folkstorm hade då utbrutit och att ta 130kr var lönlöst... Så vi fick vara utan.. Det blev en liten sorgedag.

På torsdag blev det fika hos Märta , jag själv var dålig, trött och soffliggande blev jag hemma.  Men Bettan hade en trevlig stund.

På fredag blev det fika i Kalmar hos Bettans pappa, samt en handelsdag där.

Nu är det lördag, grannen Lennart är tillbaka från Stockholm, hans  syster Inga  är med .

Vi bjuder dem på middag, det blev repris på dovhjort... Vilket var jättegott tyckte alla. På kvällen träffade vi Birgitta och Kjell. Vi hade trevligt som vanligt.På söndag blir det fika med Kajsa. Trevligt att  se hennes nya hem. Vi förbereder och packar det sista inför resan till Kroatien. 

I dag är det måndag och kl 12 skall doktorn ringa. När doktorn hör av sig så visar det sig att några provsvaren har hon inte fått. Det var ju klart att provsvaren skulle faxas. Doktorn kollar men inget hade kommit. Kom överens med doktorn att jag skulle ta kontakt med Vårdcentralen. Dom svarade att dom faxat och skulle faxa igen. Fungerade inte kom inte fram, jag ringer igen , blev då hänvisad till Kalmar eftersom vårdcentralen inte kan lämna svaren till mig. När jag kommer till prov centralen i Kalmar så visar det sig att jag inte  kan får några provsvar  endast doktorn..dom lovar faxa. Det funkar inte. Och en ny kontakt, jag får ett telnummer som doktorn skulle ringa. Nu ringer ja doktorn och meddelar henna att hon kan ringa...nu rinner tiden iväg 

och vi skall med färjan i Trelleborg så vi måste åka. Vi chansar på att beskedet från doktorn blir positivt och ÄNTLIGEN startar vi resan. I Färjestaden köper jag en blodtrycksmätare i väntan på att läkaren skall ringa. Hon meddelar att jag har problem med hjärtsvikt och måste ändra mängden mediciner och lovar att skicka ett recept per omgående . Vi var också överens om att jag kunde åka till Kroatien där jag skall vara under lång tid. Ja nu var det bra att vänta på receptet och ta ut medicinen samt att fundera över den svenska välfärden. Som patient måste man tydligen vara en del av det jobb som skall göras för att det skall fungera. Ett skäl att lägga ner landstingen och låta staten sköta sjukvården. Jag har otaliga exempel på att det inte funkar i nuvarande form mellan landsting... Med det får bli en annan historia. Sent omsider är vi nu på väg mot Trelleborg Och det har redan börjat skymma.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av valter raaske - 28 mars 2017 21:26

I dag är det Fredag vi åker till Porec  och glider runt  härligt Bettan njuter av att känna sig i bra form. När man varit hängig som Bettan varit så uppskattar man att vara frisk, tyvärr är det en känsla som går över, men man skall tänka på att njuta...

Av valter raaske - 28 mars 2017 21:20

Äntligen Bettan är i farten igen. Vi njut av det fina vädret. Det som skiljer sig mot det vanliga vädret är att det varit mindre regn och mindre blåst och storm. Baksidan är att det är kallare än normalt.. Men som jag säger det är pensionärsväder  , ...

Av valter raaske - 28 mars 2017 21:14

Bettan hängig fortfarande , men det börjar bli bättre. Så man kan se ljuset i tunneln. höjspunkten är på kvällen Homland, kan verkligen rekommendera  den. här en länk till den http://www.svt.se/homeland/ ...

Av valter raaske - 28 mars 2017 21:09

   Bettan hängig fortfarande , men vädret hjälpe till att hålla ut, det är varmt och solsken. Fortfarande massor av folk på Champingen , så det är full fart här. Tycker synd om Bettan som inte är i form... Men hon är duktig och gillar läget. ...

Av valter raaske - 28 mars 2017 20:57

            Bettan hängig I dag också men vi åker ändå till till Porec och shoppar samt åt en pizza, trevligt men jobbigt för Bettan. i går började vi titta påHomeland 3. Ruskigt spännande.  Jag har fått frågan om mer julbilder , skall fixa d...

Presentation

Fråga mig

44 besvarade frågor

Omröstning

Vad vill Ni ha på Bloggen?
 Mer text
 Mer bilder
 mer detaljer
 mindre detaljer
 fler länkar
 mindre länkar
 inlägg varje dag
 inlägg varje vecka
 inlägg varje månad
 mindre bilder
 mindre text

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards