Alla inlägg den 28 mars 2016

Av valter raaske - 28 mars 2016 18:25

I dag åker jag till Porec och gör stan samt handlar. Köper bla. räkor på Lidl, dom är supergoda, en specialitet som vi tidigare hittat och ätit flera gånger.

Vädret har blivit mycket bättre så jag har bestämt att göra en utflykt i morgon.

Annars så promenerar jag varje dag då vädret tillåter, det är hyfsat varmt men varit ovanligt många regndagar.. det brukar det inte vara, vi är vana vid soliga dagar.

Av valter raaske - 28 mars 2016 18:18

Jag kör 5.2 modellen vilket innebär att man äter som vanligt men två dagar så äter man så lite som 5-600kcal. Har hållt på ett tag nu i mitt fall så är tvådagar , måndag och torsdag. På dessa dagar simmar jag också en timme. Vi har förmånen att utan extra kostnad få nyttja Hotell Pinetas simbassäng, en 15 metersbassäng med varmt och skönt vatten! Som regel är det lite folk där men när det är helg och lov så kan det vara mycket folk. Jag kommer senare att berätta om mina upplevelser därifrån.


Av valter raaske - 28 mars 2016 18:16

Tyvärr inget Julspel, uruselt väder . Det dåliga vädret håller i sig till lördag em. Äntligen kunde jag på söndagen ta en promenad.


Av valter raaske - 28 mars 2016 18:11

Ursäkta att jag varit bortta ett tag, det har sin förklaring i att jag har varit engagerad i att sälja och köpa hus och lite andra privata angelägenheter, men nu är jag tillbaka.

Jul och Nyår är över och vardagen börjar . Jag har talat med mina Tyska vänner att trots att julen är på avtagande åka och se ett julspel. Där en hel by klär ut sig och både människor och djur deltager.Tyskarna är dock tveksamma då vädret skall   bli mycket dåligt i morgon. Vi får se.

Presentation

Fråga mig

44 besvarade frågor

Omröstning

Vad vill Ni ha på Bloggen?
 Mer text
 Mer bilder
 mer detaljer
 mindre detaljer
 fler länkar
 mindre länkar
 inlägg varje dag
 inlägg varje vecka
 inlägg varje månad
 mindre bilder
 mindre text

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards