Alla inlägg den 9 januari 2016

Av valter raaske - 9 januari 2016 12:12

I dag regnar det igen, så det blir återbesök på No 1. Jag går igenom alla skoaffärer, det vill inte säga lite. Det finns massor av stora skoaffärer. Men efter mycket slit blir det två par. Vi blev så nöja att jag krönte med en hambugare på Mc Dounals, men Bettan vägrar så det blir Wookmat för henne.. men bägge nöjda.


På em skulle vi gå och handla lite i vår affär. För första gången under mina tio år träffar vi en gubbe som var ilsken . Vi tog ut pengar i automaten, då gubben går för bi skriker han GO GOME, jag tror han sjunger så jag tilltalar honom, då sparkar han i luften och pekar, go home. Jag blir förbannad och väntar ut gubben, han var klad som en affärsman och är i 50 årsåldern, tills han kommer ut från affären. Bettan var rädd och ville inte att jag skulle bry mig, Jag frågade honom vad är det med dig... han återupprepar sin ramsa öga mot öga med mig, när jag frågar igen springer han iväg och på avstånd bryter hans ilska ut i högtryck, hanskriker och gestukulerar... En obehaglig händelse, vi har aldrig sett mannen... så jag vet inte vad det handlade om...men inte kändes det kul.Vi gick till Orbis och fikade, då blir vi bjudna av tjejen där , ett vänligt tecken på att vi är stamkund... Så dagen slutar med att välden är inte ond.Vilken gullig tjej./ hon visste inget om gubben så man får tron på den goda människan /.

Hem och städar , ja städar , det är mest Bettan som städar, jag gör som jag blir tillsagd. Vi packar och det blir knökafullt i bilen, då sakerna som vi har haft lagrade skulle med.

Vi åt sill, svensk sill och sitter och planerar ett Atterfallshus på landet.

Lägger oss tidigt för att komma iväg tidigt i morgon. Vi skall åka tillbaka till Vrsar.




Av valter raaske - 9 januari 2016 12:02

Nu har vi varit här i 17 dagar nu , men tröttnar inte, det är en underbar ort. I natt har det blåst ordentligt och regnat, så och på morgonen. När det på fm klarnar upp och blir lungt blir det en promenad genom olivlunden ner till Kyrka satt där vid havet och jag matade fåglar, med lite gammalt bröd. En underbar syn, vilken konkurrens som råder i naturen. Sen lite fika på More. Det har gnagt i shoppingstarmen så vi åker och handlar och shoppat en tröja. Då blev vi så glada att vi krönte dagen med att äta Calamarie, bläckfisk,med blitva, ett slags spenat, mycket gott.


Av valter raaske - 9 januari 2016 11:56

I dag regnar det. Vi åker till det stora varuhuset NO 1 , ett varuhus i tre våningar med massor av affärer ocgh fik och matställen.Det är mycket folk, det blir så när det regnar och det är lördag samt att det är löningshelg. Vi strövar runt och äter lunch där. Trots regn så är det varmt +18 grader. Kunde kolla svensk TV, såg på spåret, trots att det är en gammal programide så håller det än, kul tycker vi.

Av valter raaske - 9 januari 2016 11:50

I dag blev det sovmorgon. Det börjar med lite handtvätt, bra torkväder i dag. Tog en promenad till grannorten Podstrana sen tillbaka och fikat lite p Orbis. Ätit på en nyöppnad Bistro, det blev fisk. Ja dom har bara fisk på menyn. 

Bra väder hela dagen , det är skönt att kunna vara ute , ja vi satt ute och åt. Men när dagen är till ända är det skönt att ta det lungt.


Av valter raaske - 9 januari 2016 11:43

I dag besöker vi ett köpcenter vid motorvägen , där finns många affärer , stor bostättningsaffär, flera Outlet. Förra gången vi var där köpte vi sportskor av välkända märken, denna gång blev det bara att kolla . Vi åt lunch där, det är en oturistisk restaurang, spännande.Vi åker hemåt ocg tar en promenad i Solin och handlar på Lidl.

På kvällen blev det tv och kolla läget..oroligt i Världen , även i Sverige.

Natti natt


Presentation

Fråga mig

44 besvarade frågor

Omröstning

Vad vill Ni ha på Bloggen?
 Mer text
 Mer bilder
 mer detaljer
 mindre detaljer
 fler länkar
 mindre länkar
 inlägg varje dag
 inlägg varje vecka
 inlägg varje månad
 mindre bilder
 mindre text

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards