Alla inlägg den 27 april 2013

Av valter raaske - 27 april 2013 11:03

Mina Österikiska vänner tycks fundera, är det redan 2013, ska dom verkligen ut med båten i detta väder. Ett helt år och vi är pensionerer vad skall vi göra av all vår tid. Inte vet jag , men dom verkar fundera i alla fall.

Nu är det fest och umgänge, jag hade turen och bli inbjuden på en familjefest med goda vänner. Det var mycket god mat och massor av skratt och tok.

Det är ett glatt gäng så tiden rusar ett par timmar går snart. Men vi förbereder oss för skogsarbete som väntar. Man måste samla ved i ladorna. Det blir inte kallt men någon enstaka natt kan bjuda på frost annars är det plus för det mesta. Men 10-4 grader är ju kallt om man skall vara inne.. så att elda är rätt gott i alla fall.

Just nu har vi det varmt och gott i en stor härlig gemenskap.

Tog lite bilder , varså god.'

                               

Av valter raaske - 27 april 2013 10:37

Ja så blev det nyår, det skiljer sig inte mycket från vårt en massa smällare ett par dagar innan och kulmen på kl. slaget 24.

Ja så var det här också, jag tog nog ett 100tal bilder men de flesta blev svarta. För ögan ett skådespel men kameran hann inte med, eller fotografen välj själva vad ni tycker mest troligt.


Jag var ensam i nyårsnatten , det var nog första gången i mitt liv som jag var det. ja ensam var jag inte , var ute bland en massa folk , men tillhörde inget sällskap.


Det var ett skådespel att se , jag tror att alla människor över hela välden firar på samma sätt , i alla falli stort sett. Här var det varmt till skillnad mot nyår i Sverige.


Jag fick med en mås som undrar vad håller ni på med, mina kompisar får ju flyga iväg titt som tätt för alla dessa smällare.

Lite bilder

Håll tillgoda.'

                       

Presentation

Fråga mig

44 besvarade frågor

Omröstning

Vad vill Ni ha på Bloggen?
 Mer text
 Mer bilder
 mer detaljer
 mindre detaljer
 fler länkar
 mindre länkar
 inlägg varje dag
 inlägg varje vecka
 inlägg varje månad
 mindre bilder
 mindre text

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards