Direktlänk till inlägg 2 april 2013

25 dagen 30 nov ´2012 Stobrec Kroartien

Av valter raaske - 2 april 2013 11:38

På morgonen kommer personal från Campingplatsen och berättar att jag måste åka. Varför frågar jag , vi skall arbeta på Campingen och då får inga gäster vara här. Så morgonen åker jag och det gör också Tysken. Man undrar varför? Jag tror att Polisen kontaktat Campingen och berättat att ingen får bo på Campingen då den inte är öppen.. Jag känner dom på Campingen så jag fick lov att stå där och dom är trevliga på alla sätt. Jag tar avsked och som tur är köpte jag en påse med presenter till dom i receptionen , för några dagar sen , du är välkommen tillbaka , du får vara här även om vi officiellt hart stängt, inga problem , men just nu går det inte. Ja så kan det vara med byråkrati.. här i Kroatien.


Jag kör mot Stobrec ligger söder om Biograd, kommer fram på em. Ställer mig på en stor p plats och lagar mat och tar det lungt. Sen åker jag till Campingen. Där känner dom igen mig , har också fått bud om att min fru dog i somras. Dom är som vanligt mycket vänliga och hjälpsamma.


Jag får min gamla vanliga plats , 10 meter från havet, underbart.


Dagen efter får jag kontakt med mina Kroatiska vänner och blir bjuden på mat. Vi hade massor att prata om. Dom var hos oss en vecka i somras och vi hade trevligt tillsammans. Dom tog ju avsked då av mig och min fru, och nu finns hon inte längre. Jag det blev ett känslosamt möte, men man känner att det är vänner man fått för livet. Det är jag mycket tacksam för. Dom hälsade mig välkommen och berättade att vi har mycket skoj framför oss, det värmer ett sorgset hjärta att se fram emot.


Måste visa lite bilder på hur man pakerar här, övergångsstället är ju en ledig yta varför inte parkera där. Jag rekomenderar ingen Lapplisa att åka hit, det kommer att bli en påfrestning för Lapplisan och hennes hjärta, här är det en annan p moral än i Sverige.


Så havet , ja det är så underbart med havel och klimatet , det är milt och skönt här.


Det kommer mer från Stobrec här kommer jag att stanna länge, njut av några bilder från gränder , länge fram så får ni mer bilder .

Håll tillgoda med lite bilder


                     


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av valter raaske - 28 mars 2017 21:26

I dag är det Fredag vi åker till Porec  och glider runt  härligt Bettan njuter av att känna sig i bra form. När man varit hängig som Bettan varit så uppskattar man att vara frisk, tyvärr är det en känsla som går över, men man skall tänka på att njuta...

Av valter raaske - 28 mars 2017 21:20

Äntligen Bettan är i farten igen. Vi njut av det fina vädret. Det som skiljer sig mot det vanliga vädret är att det varit mindre regn och mindre blåst och storm. Baksidan är att det är kallare än normalt.. Men som jag säger det är pensionärsväder  , ...

Av valter raaske - 28 mars 2017 21:14

Bettan hängig fortfarande , men det börjar bli bättre. Så man kan se ljuset i tunneln. höjspunkten är på kvällen Homland, kan verkligen rekommendera  den. här en länk till den http://www.svt.se/homeland/ ...

Av valter raaske - 28 mars 2017 21:09

   Bettan hängig fortfarande , men vädret hjälpe till att hålla ut, det är varmt och solsken. Fortfarande massor av folk på Champingen , så det är full fart här. Tycker synd om Bettan som inte är i form... Men hon är duktig och gillar läget. ...

Av valter raaske - 28 mars 2017 20:57

            Bettan hängig I dag också men vi åker ändå till till Porec och shoppar samt åt en pizza, trevligt men jobbigt för Bettan. i går började vi titta påHomeland 3. Ruskigt spännande.  Jag har fått frågan om mer julbilder , skall fixa d...

Presentation

Fråga mig

44 besvarade frågor

Omröstning

Vad vill Ni ha på Bloggen?
 Mer text
 Mer bilder
 mer detaljer
 mindre detaljer
 fler länkar
 mindre länkar
 inlägg varje dag
 inlägg varje vecka
 inlägg varje månad
 mindre bilder
 mindre text

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards