Alla inlägg den 4 mars 2013

Av valter raaske - 4 mars 2013 19:58

Ja nu är jag på väg, jag kör från Mariefred till Jönköping.. det är fin väg och jag tuffar på. När jag kommer till jönköping så besöker jag mina kusiner och deras familjer .. det blev en trevlig stund men samtidigt ledsamt då det var första gången vi träffades sen jag blivit änkoman.


Men det är trevligt att hör och många har under åren dött och många har växt upp och skaffat familjer. När man sitter och pratar så fattar man inte vad tog alla år vägen ? Det var ju nyss vi var hos Mormor som barn och lekte med varandra och vår morbror tipsade oss om bus.


Det var en tid som helt kan liknas Astrid Lindrens berätterlser on Emil och dom andra sagofigurerna. Det är en tid som sitter som gjutet i hjärtat.


Sen gjorde vi en kusinträffa förnågra år sedan och den var också minnesrik.


Jag blev bjuden på kaffe och gott så efter några timmar var jag på väg till Trelleborg för att ta färjan där till Tyskland.


Var framme vid färjelägret kl 01.00 och då var det dags att ta natt och åka med färjan kl 07.00 i morgon


Tog några bilder så kolla på.


           


Presentation

Fråga mig

44 besvarade frågor

Omröstning

Vad vill Ni ha på Bloggen?
 Mer text
 Mer bilder
 mer detaljer
 mindre detaljer
 fler länkar
 mindre länkar
 inlägg varje dag
 inlägg varje vecka
 inlägg varje månad
 mindre bilder
 mindre text

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards