Direktlänk till inlägg 25 januari 2013

Jordfästning 14 aug 2012

Av valter raaske - 25 januari 2013 20:59


Ja i dag så sker jordfästningen av min fru. Det sker i kretsen av de närmaste.Vi som är där är min familj och en nära vän samt begravningsbyråns personal och prästen.


Vi är samlade vi det lilla kappellet på gamla kykogården. Därifrån går vi gemensamt  med kistan till gravplatsen. Gemensamt sänker vi ner kistan i graven och prästen håller en kort cermoni.




Denna lilla cermoni är smärtsam men fin och det slutgiltiga beskedet att det inte är en ond dröm utan en verklighet.






Efter en stund av stillhet  så tar vi farväl av varandra och tackar Präst och begravningspersonalen ...




Min son och lilla barnbarnet och hans flickvänn hade bestämt att vi skulle åka till fjällen för att vila och hämta energi. Det kommer sig av att lilla barnbarnet frågade mig för en tid sedan vad skall du göra nu när inte farmor finns längre? Jag svarade att jag skall försöka kämpa att leva så bra jag kan , jag skall försöka vara en bra pappa, farfar och vän och då kan man inte låta bli att kämpa. Ska du åka till fjällen och plocka lingon som farmor och du brukade göra... ja svarade att det ska jag. Då vill jag följa med svarade barnbarnet.


Det är bakgrunden till att vi åker.


Min som och familjen åker till Trosa och hämtar packningen och jag själv åker till min bostad och hämtar min packning. Sen återvänder jag till kykogården ochdet  blir en stilla sund.. helt ärligt så kan jag inte fatta... men försöker övertala mig att det är sant...


Jag kör sen till Trosa och den lilla bilfärden blir som en salig resa ... jag åker lilla vägen som jag och min fru har gjort så många gånger och jag har många fina minnen... det blir som en resa i tiden.




Resan till Fjällen , Sälen är runt  50  mil. Vi åker och har en fin gemensamhet och tar flera raster på över en halvtimme och njöt i det fina vädret.


Ja bara resan till fjällen var en resa som jag tycker blev en minnesrik resa.. den första utan min fru.




Jag vill tacka min familj att dom så helhjärtat stöttat mig i min svåra livskris som jag befinner mig i. Jag vill också tacka att så många släktingar och vänner som  på olika sätt varit stöttande till mig, det har varit många händelser som värmt i den kyla som jag känner i min själ.


Alla som med stor givmildhet har gett blommor och gåvor till Hjärt Lungfonden och på så sätt visat sin medkänsla....


Hoppas att jag kan finna vägen framåt och behålla alla Er som vänner( Ni vet själva vilka ni är) Tack, denna dag räknar jag som den 1 dagen i mitt nya liv... hoppas att jag lyckas.




Tog lite bilder från fjällresan


Håll tillgoda,



                      

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av valter raaske - 28 mars 2017 21:26

I dag är det Fredag vi åker till Porec  och glider runt  härligt Bettan njuter av att känna sig i bra form. När man varit hängig som Bettan varit så uppskattar man att vara frisk, tyvärr är det en känsla som går över, men man skall tänka på att njuta...

Av valter raaske - 28 mars 2017 21:20

Äntligen Bettan är i farten igen. Vi njut av det fina vädret. Det som skiljer sig mot det vanliga vädret är att det varit mindre regn och mindre blåst och storm. Baksidan är att det är kallare än normalt.. Men som jag säger det är pensionärsväder  , ...

Av valter raaske - 28 mars 2017 21:14

Bettan hängig fortfarande , men det börjar bli bättre. Så man kan se ljuset i tunneln. höjspunkten är på kvällen Homland, kan verkligen rekommendera  den. här en länk till den http://www.svt.se/homeland/ ...

Av valter raaske - 28 mars 2017 21:09

   Bettan hängig fortfarande , men vädret hjälpe till att hålla ut, det är varmt och solsken. Fortfarande massor av folk på Champingen , så det är full fart här. Tycker synd om Bettan som inte är i form... Men hon är duktig och gillar läget. ...

Av valter raaske - 28 mars 2017 20:57

            Bettan hängig I dag också men vi åker ändå till till Porec och shoppar samt åt en pizza, trevligt men jobbigt för Bettan. i går började vi titta påHomeland 3. Ruskigt spännande.  Jag har fått frågan om mer julbilder , skall fixa d...

Presentation

Fråga mig

44 besvarade frågor

Omröstning

Vad vill Ni ha på Bloggen?
 Mer text
 Mer bilder
 mer detaljer
 mindre detaljer
 fler länkar
 mindre länkar
 inlägg varje dag
 inlägg varje vecka
 inlägg varje månad
 mindre bilder
 mindre text

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5
6
7
8
9 10 11
12
13
14 15 16
17
18
19 20
21 22 23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards