Alla inlägg den 23 januari 2013

Av valter raaske - 23 januari 2013 16:44

Ja i dag är det begravning av min älskade fru , mamma, farmor och vän...


Det blev en dag att minnas, till begravningen kom nästan 100 personer. Var och en som var där har sitt eget minne. För min del blev det en sorglig dag , men också ett minne att bära med sig i sin själ.


Att så många kommit för att ta förväl känndes som en varm famn och jag skall alldrig glömma.


Jag försökte att vara så närvarande det gick för att få bära med mig ett minne för livet.  Det är inget som man önskar sin värsta ovän , men när det nu är faktum så blev det en fin högtid att ta avsked....


Efter begravningsakten så samlas över 60 släkt och vänner till en minnesstund i Gamla Oxelösund. Vi hade sagt min son och jag , att vi skulle leta fina minnen och att minnesstunden inte skulle vara en ledsam tillställning utan det skulle vara så ljust och minnes rikt som möjligt. Jag tyckte det blev så och vår herra bjöd också på fint sommarväder


Vi bjöd in Prästen och han tackade ja även om han bara kunde närvara en kort stund..


När man ser minnesstunden så här i efterhand så var det en stund som jag skall bära med mig i mitt hjärta och vill tacka alla som tog sig tid att närvara och gav mig detta fina minne... Ni vet vilka Ni är Tack


Vi tog inte så mycket kort , tyvärr, men det var inte läge att ta kort vi hade så mycket för händerna ändå. Men bilderna sitter i hjärna och hjärta.


På kvällen så kunde vi summera dagen... Trots att det hela är sorgligt känndes ändå skönt att vi kommit till ett avslut.

Nu återstår jordfästning som skall ske på tisdag.




Presentation

Fråga mig

44 besvarade frågor

Omröstning

Vad vill Ni ha på Bloggen?
 Mer text
 Mer bilder
 mer detaljer
 mindre detaljer
 fler länkar
 mindre länkar
 inlägg varje dag
 inlägg varje vecka
 inlägg varje månad
 mindre bilder
 mindre text

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5
6
7
8
9 10 11
12
13
14 15 16
17
18
19 20
21 22 23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards