Alla inlägg den 22 januari 2013

Av valter raaske - 22 januari 2013 10:43

Ja vi är rätt nöjad om man kan säga så . Vi har annons, skickat ut ett 70 tal informationskort, bladet för begravningen är klart. Vi har också bestämnt var vi skall ha minnesstunden. Det var kanske den svåraste nöten . Vi kollade på 4 olika alternativ. Resonerade och var från början långt ifrån varandra. Så helt plötstligt tyckte vi samma. Vi hade övergett våra första val och enats om Värdshuset i Gamla Oxelösund.


Doktorn ringer och berättar att obduktionen inte blir klar till fredag den 10 aug då begravningen skall ske. Solna där min fru är kan inte ange när det blir klart ... läkaren och jag kommer överens om att flytta fram begravningen.


Oj allt son är klart och så måste vi meddela alla att det blir en annan dag... mardröm .. men det måste gå.


Ringer kontaktmannen på begravningsbyrån och berättar. Oj , Solna dom är sig lika, det skall inte ändras något vi sätter vår heder på att allt skall vara klart till den 10 aug kl 15 då begravningen skall ske.


Ja ha... då är det bara vänta och sen.


Vi träffar vänner på fika , plockar svamp , fixar med våra kläder och pysslar med det mesta . Känns bra att allt är klart utom att min fru är kvar i Solna.


Vi har hört med släkt och vänner om hur dom är vana att se min fru klädd. Stor eninghet om det , detta "är din fru" Klappat och klart så väljer vi kläder och smycken  och hennes glasögon som hon skall ha. Sen gör  sonen och barnbarnen en låda som skall med personliga saker och meddelande som skall ligga i kistan tillsammans med mamma och och farmor.

Jag själv gör en låda med personliga saker och full uppsättning med smink, hon ville alltid vara fin så smink och örhängen var viktiga, Sen småflickornas kulor. Kläder och dessa saker lämnade vi sedan till begravningsbyrå som skall göra henne fin.

Vi ringer varje dag till begravningsbyrån och får beskedet att hon är kvar men var inte orolig blir svaret..


Ja vi har mycket att göra så det går hyggligt att hantera sorgen dagarna går och det är mycket att tänka på och förbereda så att begravningen och minnesstunden blir så bra som möjligt.


Begravningsbyrån ringer och berättar att man nu har 65 har anmält sig att komma till minnesstunden.


Min son och jag är förundrade.. men när vi går igenom listan så ser vi att det också är vänner till min fru som vi inte trodde skulle komma... men en människa har fler omkring sig och vänner  än man kan ana.


Ja nu är det torsdagskväll och allt är klart utom att min fru är kvar i Solna och kommer till Nyköping i morgon fm. Snacka och små marginaler.

Var lite svårt att sova allt snurrade en salig blandning mellan sorg och praktiska funderingar.

Har lite kort.

Håll tillgoda

                 

Presentation

Fråga mig

44 besvarade frågor

Omröstning

Vad vill Ni ha på Bloggen?
 Mer text
 Mer bilder
 mer detaljer
 mindre detaljer
 fler länkar
 mindre länkar
 inlägg varje dag
 inlägg varje vecka
 inlägg varje månad
 mindre bilder
 mindre text

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5
6
7
8
9 10 11
12
13
14 15 16
17
18
19 20
21 22 23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards