Alla inlägg den 15 januari 2013

Av valter raaske - 15 januari 2013 18:15

I dag är det sorgens dag , min fru och kära livskamrat dör helt oväntat.


Vi tar en sovmorgon och väntar att vår son skall komma och fika kl 10.


Har det mysigt och småpratar på morgonen innan vi sätter igång med att förbereda frukost och fika. Min hustru utrycker säkskilt hur bra hon känner sig och skall bara gå på WC innan det blir frukost.

Efter en kort stund hör jag mitt namn " ropas" svagt.

Min slutsats är att hon "låst sig inne på vårt utedass, har ett gamalt knepigt lås. Går ut för att hjälpa henne och då sitter hon på en trave och ber mig köra fram bilen för hon mår inte bra och vill åka till läkare. Att åka till läkare var inget som hon ville så jag förstod att det var något allvarligt och ringde 112 direkt.


Alla myndigheter ställde upp dom skickade omedelbart en ambulans, akutbil och en räddningsbil och 8 personer, vilka ankom 20 min efter samtalet.


En grannfru hörde att det stod illa till och kom till hjälp och i telefonen hade jag en sjuksyster som ställde en massa frågor och min fru svarade, men hon hade problem med andningen.


Grannen och jag med instruktion från systern jobbade på till proffesn kom.Dom hade allt som man kan tänka sig syrgas , sprutor och hjärt lungmaskin , samt 4 starka killar från räddningstjänst.

Min son kommer bara några minuter efter att jag ringt till 112 och han han se sin mamma kämpa men var tvungen  att gå och möta räddningsbilarna.

Efter ungefär en 20 minuters räddningsförsök beslöt chefen för räddningsteamet att fortsätta räddningsförsöket på väg in till lasarettet.

Jag och min son följde efter och fick sitta i ett vänt rum i flera timmar.


Jag insåg inte det fruktansvärda utan hade hopp genom att det tog tid var min hypotes att man rädda livet på min äskade... men efter några timmer kom en läkare med ett fruktansvärd besked. Livet gick inte att rädda.

Det blev svart...

Vi frågade vad det var för fel, men det skulle dröja innan vi skulle få besked. Läkaren berättade att det kommer en kurator och tar hand om oss.


Det är som ett svart hål men vi fick gå in i ett rum och där låg min fru som hon sov. Jag kände efter vid mun och näsa om jag kunde känna andning ,hon såg så levande ut.

Men hur mycket jag önskade så var det ingen hjälp , min älskade var död,

Efteråt så förstod vi att han var död redan innan hon åkte med ambulansen men det var inget som vi ville tro.

Från att vara fullt frisk var hon död efter en halvtimmes kamp... helt ofattbart..


Vad göra vi åkte till landet och bara satte oss... helt tomma... men hur skulle vi kunna berätta för barnbarnen och deras mamma och  nära och kära?


Jag och min som bestämnde att att åka till dom.... det var den mest hemska dag ,natt som vi upplevt. Det kom ju som en blixt från klar himmel.. ingen var förberedd.


 Vid tre tiden var vi tillbaka på landet och försökte komma till vila , men det var inte möjligt. Var det en ond dröm som vi upplevde... ingen kunde fatta.

V       

Presentation

Fråga mig

44 besvarade frågor

Omröstning

Vad vill Ni ha på Bloggen?
 Mer text
 Mer bilder
 mer detaljer
 mindre detaljer
 fler länkar
 mindre länkar
 inlägg varje dag
 inlägg varje vecka
 inlägg varje månad
 mindre bilder
 mindre text

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5
6
7
8
9 10 11
12
13
14 15 16
17
18
19 20
21 22 23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards