Alla inlägg den 3 juni 2011

Av valter raaske - 3 juni 2011 19:22

Fredag den 20 maj 2011

 

Efter frukost bär det iväg till affären och kontakt med försäljaren.

 

 Han kan inget utan vi promenerar tillsammans till en tekniker. Han slår ifrån sig att på stickan är det inget fel utan det är på datorn. Nu börjar en kamp, han föreslår att vi rensar ur hårddisken och börjar från början. Jag frågar , då försvinner all data? Ja svarar han, jag undrar hur han kan föreslå en sådan åtgärd utan att berätta resultatet. Han är jättetjurig och ovänlig.

 

 Jag blir tuffare och berättar att datorn funkat med två stickor tidigare , när vi var i Kroatiten och en i Sverige som jag lånat. Nu öppnar stickan en ikon från T mobil, jag frågar varför ? Det måste vara stickans fel, kanske det är samma som Comvik i Sverige. Han upprepar att vi skall rensa hårddisken.

 

Nu har han trampat i det blå skåpet, nu talar jag om för honom att det är företagets skyldighet att få en produkt som dom sålt att fungera. Det tog skruv nu börjar han erkänna att han inte är så kunnig och vänder från den vresige till en ödmjuk och vänlig person. Jag säger att vi kan kanske då slå våra huvuden ihop för att få det att fungera. Jag föreslår att han skall ta bort ikonen T mobil.

 

Efter lite mek. så fungerar det och han levererar en överservice och är överdrivet vänlig och serviceinriktad. Han hjälper till med annat och föreslår att både det ena och det andra. Ok nu fungerar det.

 

Fundering, vad hade hänt om jag varit novis?

 

Jag åker hem och nu blir det surfning.

 

Jag ringer min kusin som jag inte träffat på länge. Hon föreslår att vi skulle komma och fika på em.

 

Vi  är på campingen och har det skönt. På em. åker vi till kusinen och fikar. Vi får reda på en massa om vår släkt och vi pratar på.

 

 Deras son kommer på besök, han bor i Karlskrona. Han skall springa Göteborgslöpet på lördag, så hela familjen åker ner till Göteborg. Han var politiker så pratet kom in på hur vårt samhälle är och utvecklas.

 

 Innan vi åker föreslår kusinen att vi skulle ringa en annan av Alfs kusiner som bor i Jönköping. 

 

Efter några trevliga timmar lämnar vi kusinen och gör en utflykt till Bonstorp. I Bonstorp växte min pappa upp. Min Farmor och Farfar hade lanthandel, telegraf, post och bensinstation där. Alf är född där eller rättare sagt i Jönköping och flyttade därifrån som treåring.

 

Vi har varit där förut, vi letar på huset där affären var ,tar några foton. Byggnaden har sen många år tillbaka används till bostad. På den tiden när det var affär så var det dessutom fyra lägenheter med tre hyresgäster. Ja det är kul att se och så går vi till kyrkogården och tittar .

 

 Där är en av pappas förare begravd. Han var också från Bondstorp men följde med pappa och jobbade som förare i många år.

Kyrkan och kyrkogården är vacker.

 

Bondstorp har utvecklats till en liten sovstad till Jönköping, det har byggts många enfamiljshus här. Den som vill veta mer kolla länken.

http://www.vaggeryd.se/privatperson/byggaochbo/samhallsplanering/oversiktsplan/oversiktsplandokument/planforslag/bondstorp.4.21a4db36126755bbe998000232900.html

Nu har klockan sprungit iväg och vi åker tillbaka till Jönköping och besöker Mac Donalds som har öppet till kl. 02. Det är flera ungdomar där trots att klocka drar mot midnatt.

 

Mätta och belåtna tillbaka till campingen och sen sov vi gott.

Presentation

Fråga mig

44 besvarade frågor

Omröstning

Vad vill Ni ha på Bloggen?
 Mer text
 Mer bilder
 mer detaljer
 mindre detaljer
 fler länkar
 mindre länkar
 inlägg varje dag
 inlägg varje vecka
 inlägg varje månad
 mindre bilder
 mindre text

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards