Alla inlägg den 6 maj 2011

Av valter raaske - 6 maj 2011 09:23

Söndag den 1 maj 2011Fint väder vi solar och har det bra. Promenerar till Fazana och på em. åker vi in till Pula, vi måste äta en sandwich på ett ställe för att liva upp ett gammalt minne. När vi kommer fram finns inte stället kvar, vi går längre upp på gatan för att se om dom flyttat. Veronica är 100% säker att vi är på rätt gata, Alf tvekar, hon upprepar sin säkerhet och frågar, varför tvivlar du. Jag kommer inte ihåg att man såg parken jag tror att det är nästa gata säger jag.Som tur är får jag henne att titta efter och glädjen blev dubbel för Alf. Stället låg kvar och att få rätt mot en tvärsäker fru det känns bra Normalt är det jag som är tvärsäker och får ge mig. Vi köper varsin Sandwich och en halvliter Coca Cola. Tjugofem kona fattigare,( ungefär 28kr) hur billigt som helst, sandwichen är 25 cm lång och 10 cm bred. Vi går till parken och avnjuter vår nostalgimåltid. Där träffar vi en dam, som vi tror skall tigga men hon var pratsugen, och berättade om sig och hennes bröder. Historien var säkert anpassad, för den ena brodern bodde i Sverige men hon viste inte var. Vi strövar vidare mot nya stan´, Men tråkigt, nästan allt är stängt visserligen är det molnigt men uteställena är nästan tomma. Vi kan inte komma på någon annan förklaring än att det är FÖRSTA MAJ. Lite besvikna åker vi hem, men en fika var ett måste innan vi åkte hem.Det blir längre samtal med Tyskarna och vi blir bjudna på kaffeI dag vinner Alf, bra va´, Veronica leder turneringen fortfarande med 41 -38 .

Presentation

Fråga mig

44 besvarade frågor

Omröstning

Vad vill Ni ha på Bloggen?
 Mer text
 Mer bilder
 mer detaljer
 mindre detaljer
 fler länkar
 mindre länkar
 inlägg varje dag
 inlägg varje vecka
 inlägg varje månad
 mindre bilder
 mindre text

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards