Alla inlägg den 12 december 2010

Av valter raaske - 12 december 2010 21:52

I mörka natten såg vi en stor stjärna på himlen den lyste klar och natten blev ljus och fram steg två varelse fram det var LUCIA med sin stjärngosse. Om ni inte tror oss så har vi bild bevis, se nedan


   

  



  

Av valter raaske - 12 december 2010 13:01

Fredag 10 dec På morgonen är gårdagen och nattens orkan helt borta , det är vindstilla och klar himmel med sol och 8 grader.


Vi tar en promenad och handlar lite. Sen tvättar vi bilen och vagnen som är helt nedkletad med salt från allt havsvatten som skjölt över dem.


Det knackar på dörren det är svensken som kommer på besök, han ville kolla om vi klarat orkanen, han säger att så dåligt väder med regn och blåst som det varit sista tiden kan man i byn inte komma ihåg att det varit förut, han berättar också att Frankfurts flygplats har över 300 flyg ställts in, så det är inte bara vi som drabbats. Han stannar en timme vi pratar om att göra en utflykt tillsammans i nästa vecka. Vi kommer överens om att passa in en dag med bra väder.


Vi tittar på TV här har dom ett program som heter SUPER TALENT det är samma upplägg som vårt TALANG med bl.a Bert Karlsson som en jury medlem. Här har några duktiga ungdomar gått till final. Det är en fenomenal dragspelare 3 olika flickor som sjunger och två dansgrupper varav en är Street dansare.


Frågetävling:

 En dag kom en filosof till campingplatsen han frågade om du får ett öga till var skulle du placera det. En sa i nacken så kan jag se allt bakom mig, en sa på huvudet så kan jag se allt ovanför mig en sa inne magen så jag kan se all god mat jag äter, ett barn sa jag vill ha ett öga……. Ja vad ville barnet ha sitt öga. Gissa, skriv till oss, fint pris väntar rätt svar. Svaret kommer om en vecka.

Presentation

Fråga mig

44 besvarade frågor

Omröstning

Vad vill Ni ha på Bloggen?
 Mer text
 Mer bilder
 mer detaljer
 mindre detaljer
 fler länkar
 mindre länkar
 inlägg varje dag
 inlägg varje vecka
 inlägg varje månad
 mindre bilder
 mindre text

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6
7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards